Dyrektor
DYREKTOR
prof. dr hab. Stanisław Winiarczyk
Tel. +48 81 889 32 63
Tel. +48 81 889 32 65
Fax +48 81 887 71 00
Sekretariat
Email sekretariat@piwet.pulawy.pl
Dyrektor kieruje Instytutem, a w szczególności:
- ustala plany działalności badawczo-rozwojowej Instytutu,
- realizuje politykę kadrową i płacową,
- zarządza mieniem i odpowiada za wyniki działalności Instytutu,
- formułuje politykę jakości i mierzalne cele jakościowe,
- reprezentuje Instytut,
- podejmuje decyzje we wszystkich sprawach dotyczących Instytutu, z wyjątkiem spraw należących do zakresu działania Rady Naukowej.
ZASTĘPCA DYREKTORA DS. NAUKOWYCH
prof. dr hab. Mirosław Paweł Polak
+48 81 889 33 16
ppolak@piwet.pulawy.pl
- Zastępca dyrektora ds. naukowych podlega dyrektorowi Instytutu kieruje powierzonym zakresem spraw zgodnie z pełnomocnictwem udzielonym mu przez dyrektora.
-
W szczególności do obowiązków zastępcy dyrektora ds. naukowych należy:
- nadzór merytoryczny nad planowaniem i realizacją badań naukowych oraz nad sprawozdawczością z działalności naukowej,
- współudział w kształtowaniu polityki inwestycyjnej i zaopatrzeniowej związanej z działalnością naukową Instytutu.
- Zastępcy dyrektora ds. naukowych mogą być powierzone przez dyrektora Instytutu inne zadania wynikające z potrzeb i organizacji pracy Instytutu.
ZASTĘPCA DYREKTORA DS. WSPÓŁPRACY I ROZWOJU
mgr Ewa Sosnówka-Tkaczyk, MBA
ewa.sosnowka-tkaczyk@piwet.pulawy.pl
- Zastępca dyrektora ds. współpracy i rozwoju podlega dyrektorowi Instytutu i kieruje powierzonym zakresem spraw zgodnie z pełnomocnictwem udzielonym mu przez dyrektora.
- Zastępcy dyrektora ds. współpracy i rozwoju mogą być powierzone przez dyrektora Instytutu inne zadania wynikające z potrzeb i organizacji pracy Instytutu.
Rada Naukowa
- Rada jest organem stanowiącym, inicjującym, opiniodawczym i doradczym w zakresie działalności statutowej Instytutu oraz w sprawach rozwoju kadry naukowej i badawczo-technicznej.
- Rada naukowa PIWet-PIB :
- uchwala statut Instytutu;
- opiniuje kandydatów na stanowiska: zastępcy dyrektora do spraw naukowych, sekretarza naukowego oraz kierowników komórek organizacyjnych, odpowiedzialnych za prowadzenie badań naukowych;
- opiniuje kierunkowe plany tematyczne badań naukowych i prac rozwojowych oraz finansowe Instytutu, a także roczne sprawozdania dyrektora z wykonania zadań;
- zatwierdza perspektywiczne kierunki działalności naukowej, rozwojowej i wdrożeniowej;
- opiniuje wnioski w sprawie połączenia, podziału, przekształcenia lub reorganizacji Instytutu oraz stałej współpracy Instytutu z innymi osobami prawnymi;
- opiniuje regulamin organizacyjny Instytutu;
- opiniuje roczny plan finansowy;
- opiniuje roczne sprawozdania finansowe;
- opiniuje podział zysku Instytutu;
- opiniuje kwalifikacje osób na stanowiska pracowników naukowych i badawczo-technicznych oraz dokonuje okresowej oceny dorobku naukowego i technicznego tych pracowników;
- opiniuje wnioski o przyznanie stypendium naukowego;
- przeprowadza przewody doktorskie i habilitacyjne oraz postępowania o nadanie tytułu naukowego w zakresie posiadanych uprawnień;
- wnioskuje do dyrektora o mianowanie na stanowisko profesora lub profesora instytutu;
- opiniuje programy prowadzonych przez Instytut studiów podyplomowych i doktoranckich;
- opiniuje regulamin zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi oraz prawami własności przemysłowej oraz zasad komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych;
- przypisuje poziomy Polskiej Ramy Kwalifikacji do kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych, o których mowa w art. 2 ust. 3 pkt 1, z uwzględnieniem art. 21 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 986);
- podejmuje decyzje o włączeniu do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych, uwzględniając informacje, o których mowa w art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji;
- występuje do ministra właściwego, o którym mowa w art. 2 pkt 14 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, z wnioskiem o włączenie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji kwalifikacji nadawanych po ukończeniu innych form kształcenia, w tym szkoleń i kursów dokształcających, o których mowa w art. 2 ust. 3 pkt 2 ustawy o instytutach badawczych.
- Rada jest uprawniona do zajmowania stanowiska we wszystkich sprawach dotyczących działalności Instytutu.
- Prawo głosu w sprawach określonych w ust. 2 pkt 10 i 11 mają tylko członkowie Rady ze stopniem naukowym lub tytułem naukowym.
- Prawo głosu w sprawach określonych w ust. 2 pkt 12 mają członkowie Rady posiadający stopień doktora habilitowanego lub tytuł naukowy.
- Rada sporządza opinie, o których mowa w ust. 2 pkt 2,3,5,7-11 w terminie nie dłuższym niż 30 dni.
Rada Naukowa działa na podstawie ustawy o instytutach badawczych i regulaminu Rady Naukowej.
Skład Rady Naukowej XI kadencji:
W skład Rady Naukowej XI kadencji 2021-2025 weszli wyłonieni w wyniku wyborów pracownicy PIWet-PIB i powołane przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Ministra Edukacji i Nauki, osoby spoza Instytutu. Członkami Rady Naukowej obecnej kadencji zostali:
-
lek. wet. Magdalena BartosińskaMRiRW
-
prof. dr hab. Dariusz BednarekPIWet-PIB
-
prof. dr hab. Tomasz CencekPIWet-PIB - sekretarz RN
-
Dr Jakub CzarnyIGS Bydgoszcz
-
Dr hab. Anna GajdaPIWet-PIB - zastępca sekretarza RN
-
prof. dr hab. Zbigniew GrądzkiUP Lublin
-
prof. dr hab. Eugeniusz GrelaUP Lublin
-
prof. dr hab. Jarosław HorbańczukIGBZ PAN Jastrzębiec
-
prof. dr hab. Jerzy JaroszewskiUWM Olsztyn
-
prof. dr hab. Piotr JedziniakPIWet-PIB
-
dr hab. Jacek KaramonPIWet-PIB
-
prof. dr hab. Zdzisław KiełbowiczUP Wrocław
-
prof. dr hab. Andrzej KoncickiUWM Olsztyn — przewodniczący RN
-
dr hab. Wojciech KozdruńPIWet-PIB
-
dr Radosław KrawczykiewiczSzpital Specj. St. Wola
-
prof. dr hab. Ryszard MaciejewskiUM Lublin
-
dr Marek MatrasPIWet-PIB
-
dr hab. Andrzej MazurUMCS Lublin
-
lek. wet. Krzysztof JażdżewskiGłówny Lek. Wet.
-
dr hab. Ewelina PatyraPIWet-PIB
-
mgr inż. Dariusz PomykałaCDR o/Radom
-
dr hab. Marzena Rola-Łuszczak — profesor instytutuPIWet-PIB
-
prof. dr hab. Jerzy RolaPIWet-PIB - zastępca przewodniczącego RN
-
dr hab. Marcin SmreczakPIWet-PIB
-
prof. dr hab. Wojciech SzwedaUWM Olsztyn
-
dr hab. Krzysztof ŚmietankaPIWet-PIB - zastępca przewodniczącego RN
-
dr hab. Tomasz ŚniegockiPIWet-PIB
-
dr Małgorzata Warenik-BanyPIWet-PIB
-
dr Mirosław WelzGIW Warszawa
-
dr hab. Jacek ŻmudzkiPIWet-PIB
Komisja Doktorska (KD)
- Prof. dr hab. Dariusz Bedarek - przewodniczący
- Prof. dr hab. Tomasz Cencek
- Prof. dr hab. Jerzy Rola
- Dr hab. Anna Gajda, prof. inst.
- Prof. dr hab. Piotr Jedziniak
- Dr hab. Jacek Karamon - profesor instytutu
- Dr hab. Krzysztof Śmietanka, prof. inst.
- Dr hab. Ewelina Patyra, prof. inst.
- Dr hab. Jacek Żmudzki, prof. inst.
Komisja ds. Oceny Dorobku Naukowego i Technicznego Pracowników Naukowych i Badawczo-Technicznych PIWet-PIB:
- prof. dr hab. Jerzy Rola - przewodniczący
- prof. dr hab. Dariusz Bednarek
- prof. dr hab. Tomasz Cencek
- prof. dr hab. Wojciech Szweda
- dr hab. Krzysztof Śmietanka, prof. inst
Komisja ds. Rozwoju Kadry Naukowej
- prof. dr hab. Tomasz Cencek - przewodniczący
- prof. dr hab. Dariusz Bednarek
- prof. dr hab. Jerzy Rola
- prof. dr hab. Andrzej Koncicki
- prof. dr hab. Piotr Jedziniak
- dr hab. Jacek Karamon, prof. inst.
- dr hab. Marcin Smreczak, prof. inst.
- dr hab. Krzysztof Śmietanka, prof. inst.
Komisja ds. Oceny Kwalifikacji Pracowników PIWet-PIB na Stanowiska Naukowe i Badawczo-Techniczne:
- Prof. dr hab. Dariusz Bednarek - przewodniczący
- Prof. dr hab. Tomasz Cencek
- Prof. dr hab. Jerzy Rola
- Prof. dr hab. Jerzy Jaroszewski
- Dr hab. Anna Gajda, prof. inst.
- Dr hab. Jacek Karamon, prof. inst.
- Dr hab. Ewelina Patyra, prof. inst.
- Dr hab. Jacek Żmudzki, prof. inst.
- Dr Marek Matras
- Dr Małgorzata Warenik-Bany